piątek, 29 marca 2024
7.9 C
Swarzędz

Ratusz wypłacił premie

Zobacz także

- Reklama -

Około 179 tys. zł. netto wyniosły premie, które za 2013 rok otrzymali pracownicy swarzędzkiego UMiG, strażnicy miejscy i strażacy. – Średnia premia wyniosła 1387 zł. netto na jedną osobę – wyjaśnia skarbnik gminy, Maciej Narłowski.

Dodajmy, że w tym roku odstąpiono od zeszłorocznej zasady wynagradzania wszystkich urzędników. – Część pracowników premii nie otrzymała – podkreśla rzecznik UMiG, Maciej Woliński.

Premie przyznawane w samorządach na koniec roku budżetowego – a raczej ich wysokość – od dawien dawna wzbudzają określone dyskusje i jeszcze większe kontrowersje. Przyznawane z budżetowych pieniędzy, w czasach kryzysu gospodarczego, gdy w miejskiej kasie brakuje środków na wiele ważnych zadań, tym bardziej mogą wzbudzać określone emocje.

Swarzędzcy urzędnicy magistratu otrzymali – na mocy decyzji burmistrz Anny Tomickiej – dodatkowe gratyfikacje za swoją pracę na rzecz samorządu. Gospodyni Gminy zadecydowała o wypłaceniu urzędnikom premii w łącznej wysokości 179 tys. zł. netto. Dodajmy, że rok temu grudniowe nagrody były o kilka tysięcy mniejsze i oscylowały wokół kwoty  172 tys. zł netto. (czyli 251.300 zł brutto).

Z kolei dwa lata temu premie wyniosły 168 tys. zł. netto, trzy lata temu były wyższe i zamknęły się kwotą 179 tys. netto. – Nagrody za 2013 rok otrzymali pracownicy Urzędu Miasta i Gminy oraz strażacy i strażnicy miejscy. W sumie 129 osób, co daje średnio 1387 zł netto na osobę – wyjaśnia skarbnik gminy, Maciej Narłowski. Czy wzorem 2012 roku premie otrzymali wszyscy pracownicy? Okazuje się, że nie. Premie nie zostały wypłacone wszystkim pracownikom magistratu. – podkreśla Maciej Woliński, rzecznik swarzędzkiego magistratu. Dodajmy, że kwota przyznanych nagród była różna, w zależności od zajmowanego stanowiska. Jaka? Udało nam się tylko uzyskać kwotę średnią, w przeliczeniu na 1 osobę.

W ubiegłorocznym budżecie wydatki na utrzymanie ratusza wyniosły 11 mln zł czego na wynagrodzenia urzędników wydamy 7,4 mln zł. W tym roku na funkcjonowanie ratusza zaplanowano w tegorocznym budżecie 10,8 mln zł. mln zł. z czego na pensje i pochodne 7,49 mln zł. ( UMiG zatrudnia 118 pracowników – 114,9 etatów).

Premie i nagrody – to nie powinno budzić żadnych wątpliwości – są potrzebne, przede wszystkim by motywować, mobilizować pracowników lepszej, czy wydajniejsze pracy na rzecz gminy, nas mieszkańców. Pytanie jednak, czy w dobie kryzysu finansowego Swarzędz stać na nagrody dla 129 osób?

kt

 

- Reklama -
- Reklama -