piątek, 29 marca 2024
11.8 C
Swarzędz

Kładka do demontażu

Zobacz także

- Reklama -

W połowie września rozpocznie się demontaż wysłużonej kładki przy ul. Kórnickiej. Ratusz zapowiada utrudnienia w ruchu w tej części drogi krajowej, bo na czas rozbiórki jezdnia zostanie zwężona.

Od wielu lat stan techniczny kładki dla pieszych biegnącej nad drogą krajową jest katastrofalny. I chociaż ciąg komunikacyjny nie należy do szczególnie uczęszczanych, to jednak dziennie korzysta z niego przynajmniej kilkadziesiąt osób. W ubiegłym roku zapadła decyzja o wzniesieniu w tym miejscu nowej konstrukcji – nie tylko ze schodami, ale również z przestronnymi windami dla rowerów i wózków, natomiast w ubiegłym miesiącu miasto rozstrzygnęło przetarg na wykonawcę tej inwestycji. Wygrała go firma Strabag z Pruszkowa, która podjęła się wybudowania nowej kładki za ok. 4,3 mln zł. W połowie września – jak podczas ubiegłotygodniowej sesji Rady Miejskiej poinformował burmistrz Marian Szkudlarek – rozpocznie się rozbiórka istniejącego obiektu: – Podpisaliśmy już umowę z wykonawcą, firma wystąpiła też do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o zajęcie pasa drogowego. Na jezdni zatem będą występowały zwężenia. Kierowcy będą musieli znaleźć sobie alternatywne trasy, ci którzy nie muszą jechać do skrzyżowania z ul. Polną powinni zjechać z drogi krajowej wcześniej – zaapelował gospodarz miasta.

… a tak ma wyglądać w przyszłym roku. Zardzewiałą konstrukcję zastąpi jednoprzęsłowy obiekt z podporami żelbetowymi, pełniącymi jednocześnie funkcje obudowy częściowo przeszklonych szybów windowych.

Prace demontażowe mają potrwać do końca roku, w przyszłym z kolei rozpocznie się instalowanie nowej konstrukcji: – Myślę, że w maju będziemy mogli korzystać z nowej kładki – dodał burmistrz, zapowiadając także, że na nowej kładce nie pojawią się podjazdy np. dla jednośladów: – Kąty nachylenia są takie, że chcąc wybudować podjazdy musielibyśmy zająć pół ulicy Kórnickiej i wjazd do przedszkola. Dlatego w projekcie znalazły się duże windy, przystosowane do przewozu rowerów i wózków, a inwestycja za zgodą Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będzie realizowana w pasie drogowym drogi krajowej. Uważam jednak, że rozwiązania techniczne, które zostały przyjęte zadowolą mieszkańców i należy poczekać do jej wykonania – podkreślił M. Szkudlarek. W ramach całego przedsięwzięcia, przypomnijmy, zardzewiałą konstrukcję zastąpi jednoprzęsłowy obiekt z podporami żelbetowymi, pełniącymi jednocześnie funkcje obudowy częściowo przeszklonych szybów windowych. Tuż obok nich planuje się wybudowanie żelbetowych schodów dla pieszych. Kładka zostanie natomiast utrzymana w szarej kolorystyce i „ocieplona” elementami drewnianymi, co ma nawiązywać do tradycji przemysłowej miasta. Cała konstrukcja zostanie też odpowiednio oświetlona – oprawy oświetleniowe osadzone zostaną w pochwycie balustrady, dodatkowe punkty świetlne pojawią się również u podstawy szybów windowych i w bliskiej odległości od pomostu nad samą krajówką. Na jego wybudowanie wykonawca ma 230 dni, licząc od momentu rozpoczęcia prac demontażowych.

- Reklama -
- Reklama -