Paczkowo coraz bliżej węzła

1233
- Reklama -

Miasto ogłosiło przetarg nieograniczony na budowę kolejnego węzła przesiadkowego w naszej gminie – tym razem w Paczkowie. Inwestycja będzie realizowana wraz z przebudową odcinka ul. Średzkiej w tym sołectwie – pomiędzy ul. Poznańską a torami kolejowymi.

W naszej gminie od niedawna funkcjonują dwa węzły przesiadkowe: w Kobylnicy, który oddano do użytku dokładnie rok temu oraz w Swarzędzu, który działa od połowy tego roku. Oba  stanowią spore udogodnienie dla podróżnych, umożliwiając wygodne zmiany środka transportu, z pociągiem włącznie. Teraz przychodzi czas na realizację kolejnego tego typu obiektu – tym razem w Paczkowie. Miałby on powstać przy ul. Średzkiej w rejonie dworca kolejowego, która  – przypomnijmy – także doczeka się przebudowy na odcinku od skrzyżowania z ul. Poznańską do torów kolejowych. W praktyce oznacza to gruntowną modernizację całego miejscowego układu komunikacyjnego, dzięki czemu w okolicy pojawi się m.in. parking dla samochodów osobowych (na tyłach dworca kolejowego), wiata na rowery, pętla autobusowa, oświetlenie, chodniki i ścieżka rowerowa. Miasto przed kilkoma dniami ogłosiło przetarg na wykonanie tej inwestycji, która – jak w międzyczasie poinformował ratusz – ma być zrealizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”.

Planowany termin jej zakończenia to trzeci kwartał 2020 r., a wykonawcę tego zadania – jeśli przetarg uda się rozstrzygnąć – powinniśmy poznać w styczniu przyszłego roku. Warto w tym miejscu odnotować, że budowa węzła przesiadkowego w Paczkowie stanowi integralną część większego projektu pn. „Rozwój niskoemisyjnej mobilności miejskiej na terenie Gminy Swarzędz – Etap II”. W skład tego przedsięwzięcia, oprócz wybudowania zintegrowanego węzła przesiadkowego w tym podswarzędzkim sołectwie, wchodzi również wspomniana rozbudowa ulicy Średzkiej w Paczkowie oraz ul. Transportowej w Zalasewie, przebudowana zostanie także baza transportowa w Garbach, zakupionych zostanie też 7 niskoemisyjnych autobusów miejskich, spełniających normę czystości spalin EURO 6. To wszystko ma kosztować łącznie ponad 37 mln zł, część tej kwoty pokryje jednak dofinansowanie z UE, wynoszące 13,9 mln zł. Odnotujmy jednocześnie, że budowa węzłów przesiadkowych i integracja transportu autobusowego z kolejowym ma ułatwić mieszkańcom gminy zarówno dojazd do stolicy Wielkopolski, jak i poruszanie się po całej aglomeracji poznańskiej, a przez to – niewykluczone – zmniejszyć natężenie ruchu na lokalnych drogach. Zwłaszcza, że do węzłów przesiadkowych dojazd swarzędzkimi autobusami jest bezpłatny.

mn

- Reklama -