czwartek, 25 kwietnia 2024
4.6 C
Swarzędz

Przychodnie wprowadziły porady telefoniczne

W związku ze stanem epidemicznym w Polsce, Przychodnie Lekarzy Rodzinnych wprowadziły w naszej gminie – zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego – porady medyczne i konsultacje przed telefon. Jak będą funkcjonowały te placówki w najbliższych dniach?

Zobacz także

- Reklama -

Multi-Medic  wprowadza telekonsultacje

Przychodnia Multi – Medic przy Cieszkowskiego 100/102, od poniedziałku, 16 marca br. wprowadza telekonsultacje.  – W związku z zaistniałą sytuacją, w trosce o Państwa zdrowie od poniedziałku, 16 marca do odwołania, wprowadzamy w Przychodni Lekarskiej „Multi-Medic” telekonsultacje  – informuje placówka. 

Przychodnia uruchomiła dwa dodatkowe numery telefonów:  do pediatry – tel. 500 612 525 i do internisty – tel. 797 123 329.  – Telefoniczne można skonsultować stan swojego zdrowia, zamówić receptę, czy też otrzymać L4 – wyjaśnia Poradnia na swojej stronie internetowej, chcąc w ten sposób ograniczyć do minimum wizyty pacjentów – szczególnie tych z infekcjami – w Przychodni przy Cieszkowskiego. Wystarczy zadzwonić do internisty, czy pediatry i skonsultować swój stan zdrowia.

Jeśli lekarz uzna, że konieczna jest wizyta w placówce, wówczas poprosi pacjenta o przyjście do Przychodni.  Lekarze będą do dyspozycji pacjentów od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00.

W „Certusie” wypełniamy ankietę

Przychodnia przy Poznańskiej i na os. Raczyńskiego  pozostanie otwarta dla pacjentów, ale placówki wprowadziły działania zabezpieczające, które mają przeciwdziałać sparaliżowaniu jej funkcjonowania.  – Pacjenci będą przed wpuszczeniem na teren placówki poddawani wczesnej selekcji przez naszego pracownika. Otrzymają do wypełnienia krótką ankietę. Ci, u których będzie choć cień podejrzenia narażenia/zachorowania na koronawirusa nie zostaną wpuszczeni – zostaną skierowani bądź na kwarantannę, bądź na diagnostykę/leczenie specjalistyczne – wyjaśnia dr Klaudiusz Ziomek, Kierownik Przychodni „Certus” przy Poznańskiej.

Placówka „Certusa” chce  zachęcić wszystkich swoich pacjentów do wykorzystania możliwości telekonsultacji, w trakcie której, lekarz ma możliwość wystawienia e-recepty oraz zwolnienia lekarskiego. – Rozmowy pacjentów będą przekierowywane – w miarę możliwości – do gabinetów lekarskich oraz nasi lekarze będą oddzwaniać na numery telefonów pacjentów, którzy o to poproszą – dodaje dr Ziomek.

Szef placówki przy Poznańskiej apeluje do wszystkich pacjentów „Certusa” o przychodzenie do  Przychodni tylko i wyłącznie w sytuacjach wyjątkowych. – Jeżeli ktoś pragnie wykonać badania profilaktyczne, chce zamówić recepty, przedłużyć zwolnienie, poprosić o skierowanie, ma objawy chorobowe o niewielkim nasileniu – niech przeczeka ten najgorszy czas i przyjdzie aż minie zagrożenie. Niestety, mimo cały czas powtarzanych komunikatów i ostrzeżeń, praktycznie codziennie odwiedza nas kilkunastu pacjentów z grupy wysokiego ryzyka i  wówczas ryzyko zakażenia się właśnie w przychodni, jest przez to ekstremalnie wysokie – dodaje dr Klaudiusz Ziomek.

W „Diagterze” porady przez telefon

Także Przychodnia Lekarzy Rodzinnych „Diagter” , który posiada w naszej gminie sieć  placówek wprowadziła Telefoniczne Porady Medyczne w godzinach pracy swoich przychodni. –  W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie naszych Pacjentów – zgodnie z zaleceniami GIS –  w przypadku nagłych zachorowań i infekcji, porady medyczne lekarzy pierwszego kontaktu, świadczymy przez Telefoniczną Poradę Medyczną w godzinach od 08:00 do 18:00 – czytamy na stronie internetowej spółki Diagter.

Uruchomione nr telefonów do Przychodni Diagter , pod które możemy dzwonić po poradę to:

  • Przychodnia nr 1 ul. Piaski 8, tel. 797 147 995, tel. 797 147 991
  • Przychodnia nr 4 ul. Piaski 6 (dziecięca) – tel. 797 417 400
  • Przychodnia nr 2 ul. Cieszkowskiego 37 – tel.797 417 381
  • Przychodnia nr 3 Gruszczyn ul. Swarzędzka 23b – tel. 509 630 722
- Reklama -
- Reklama -