W związku z epidemią koronawirusa urzędy w Polsce znacznie ograniczyły przyjmowanie petentów. Podobnie jest w Swarzędzu. – Na podstawie rekomendacji Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego do odwołania ograniczona została działalność urzędów w zakresie przyjmowania i osobistej obsługi interesantów. Celem jest zminimalizowanie liczby bezpośrednich kontaktów i zmniejszenie ryzyka przeniesienia się zakażeń – wyjaśnia burmistrz Marian Szkudlarek, w kolejnym wydanym komunikacie Gminnego Sztabu Zarządzania Kryzysowego.
Swarzędzki ratusz prosi o składanie dokumentów do UMiG drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP lub telefoniczną. – Wszelkie pytania proszę kierować na adres poczty elektronicznej umig@swarzedz.pl lub telefonicznie (wykaz telefonów UMIG: https://www.swarzedz.pl/index.php?id=9). Zachęcam też do korzystania z aplikacji eUrząd: https://eurzad.swarzedz.pl/#/strona/pl/strona_glowna – wyjaśnia gospodarz Gminy. W przypadku braku możliwości przesłania dokumentów drogą elektroniczną, UMiG prosi o składanie ich wyłącznie w Biurze Obsługi Mieszkańców na parterze ratusza.
Z kolei Urząd Stanu Cywilnego w Swarzędzu (mieszczący się przy ul. Poznańskiej 25) ograniczył obsługę interesantów do najpilniejszych spraw – przyjmowane są jedynie zgłoszenia zgonów. Ograniczona została też działalność Wydziału Spraw Obywatelskich UMiG w Swarzędzu (mieszczącego się przy ul. Poznańskiej 25).
Ośrodek Pomocy Społecznej w Swarzędzu także ograniczył obsługę klientów. Więcej informacji znajdą Państwo: https://www.swarzedz.pl/…/Pliki…/Pliki_info_2020/info1ok.pdf.
Ponadto od poniedziałku 16 marca zawieszona została działalność Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego oraz jego filii (w tym filii w Swarzędzu) oraz punktu podawczego I Urzędu Skarbowego