W ubiegłym tygodniu obszernie informowaliśmy o bałaganie śmieciowym na swarzędzkim podwórku oraz o zastrzeżeniach swarzędzan do firmy FBSerwis, która – z początkiem września – zaczęła odbierać odpady z gminy Swarzędz. Chodziło m.in. o niedostarczenie mieszkańcom nowych harmonogramów odbioru śmieci, a w tych, które zamieszczono na stronie internetowej FBSerwis brakowało niektórych numerów posesji, albo terminów, mieszkańcy zwracali też uwagę na liczne opóźnienia w odbiorze odpadów. Pilną interwencję w tej sprawie podjął w międzyczaie burmistrz Marian Szkudlarek, apelując do ZM GOAP – który odpowiada za lokalną gospodarkę śmieciową – o wyegzekwowanie od FBSerwis wywiązywania się z ustaleń kontaktowych. W efekcie FBSerwis postanowił wzmocnić flotę pojazdów oddelegowanych na naszą gminę z 9 do 11 samochodów, zwiększył też liczebność załóg obsługujących swarzędzki sektor ZM GOAP. W minioną sobotę natomiast przedsiębiorstwo podjęło akcję związaną z interwencyjnym odbiorem odpadów w gminie Swarzędz. Z części ulic śmieci zostały co prawda usunięte, ale jak się okazuje – nie ze wszystkich, ponieważ w ciągu kolejnego tygodnia docierały do nas – i nadal docierają – skargi i reklamacje mieszkańców. I wszystko wskazuje na to, że dotarły one również do ZM GOAP, bo w poprzedni wtorek związek zdecydował się opublikować na swojej stronie internetowej oficjalne pismo, wzywające FBSerwis – a także poznański Remondis, bo i w stolicy Wielkopolski są problemy śmieciowe – do „należytego wykonania umów dotyczących odbioru i transportu odpadów komunalnych”: – W wystosowanych do Wykonawców wezwaniach, ZM GOAP zobligował firmy do wykonania Umów w sposób zgodny z ich postanowieniami oraz do usunięcia naruszeń dotyczących: braku terminowej realizacji odbioru odpadów komunalnych, braku terminowego dostarczania pojemników/worków do gromadzenia odpadów komunalnych, braku przekazania właścicielom nieruchomości objętych działalnością Związku Harmonogramów odbioru odpadów komunalnych w wersji papierowej, nieuwzględnienia w Harmonogramach obowiązkowej selektywnej zbiórki odpadów, braku dostarczenia pakietów startowych właścicielom nieruchomości zamieszkanych i rekreacyjnych objętych workowym systemem zbiórki odpadów, a także właścicielom nieruchomości niezamieszkanych deklarujących workowy systemem zbiórki. Na usunięcie ww. uchybień Wykonawcy mają czas do 25 września – informuje Związek Międzygminny GOAP. Po tym terminie – w przypadku stwierdzenia kolejnych nieprawidłowości – w stosunku do firmy śmieciowej zostaną wyciągnięte konsekwencje. – W przypadku, gdy firma FBSerwis do 25 września br. nie usunie naruszeń, które zostały wskazane w wezwaniu do należytego wykonania Umowy dotyczącej odbioru i transportu odpadów komunalnych, zgodnie z obowiązującym procedurami zostanie zlecone zastępcze wykonanie odbioru przez inne firmy zajmujące się odbiorem odpadów komunalnych – podkreśla Monika Iwańska, Inspektor Działu Obsługi Klienta i Komunikacji ZM GOAP.
Firma FB Serwis przesłała w minionym tygodniu do naszej redakcji oświadczenie, skierowane do mieszkańców, pod którym podpisał się Sławomir Ochlliński, Dyrektor Zespołu Kontraktów FBSerwis. W piśmie czytamy:
Do sprawy zapewne będziemy wracać.