Tunel w Kobylnicy: jest wykonawca!

Około 46 mln zł ma kosztować budowa tunelu pod torami kolejowymi w Kobylnicy. Zarząd Dróg Powiatowych na początku lutego wybrał wykonawcę tej inwestycji. Niewykluczone,, że wkrótce zostanie podpisana umowa na jej realizację. - Jeśli tak się stanie, to w 2023 roku zapomnimy o korkach w Kobylnicy - mówi burmistrz Swarzędza, Marian Szkudlarek.

- Reklama -

Budowa tunelu pod torami w Kobylnicy ma zostać zrealizowana przez Swarzędz wspólnie z powiatem poznańskim, który jest inwestorem tego przedsięwzięcia, Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego oraz PKP Polskie Linie Kolejowe. Kolej, jak już w międzyczasie informowaliśmy, wyłożyła na to zadanie ponad 20 mln zł, nasza gmina natomiast planuje wydać na ten cel ok. 14 mln zł, przekazując pieniądze powiatowi poznańskiemu w rocznych transzach aż do 2023 r. W międzyczasie Zarząd Dróg Powiatowych, który prowadzi całe przedsięwzięcia z ramienia powiatu poznańskiego ogłosił przetarg na wyłonienie wykonawcy tunelu. W grudniu natomiast zostały otwarte oferty przedstawione przez firmy budowlane. Okazało się wówczas, że o kontrakt na wzniesienie tego obiektu ubiegają się 4 przedsiębiorstwa. Teraz z kolei miasto poinformowało, że przetarg został rozstrzygnięty: – 5 lutego Zarząd Dróg Powiatowych w Poznaniu wybrał wykonawcę tunelu pod torami kolejowymi w Kobylnicy. Najkorzystniejsza okazała się oferta firmy Budimex Budownictwo Sp. z o.o. z Warszawy, która podjęła się zadania za niespełna 46 mln zł – czytamy na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy w Swarzędzu. Jak podaje dalej ratusz, możliwe że w najbliższym czasie zostanie podpisana umowa z wykowcą: –  Jeśli tak się stanie, to za niespełna 3 lata, w 2023 roku, zapomnimy o korkach w Kobylnicy – mówi, cytowany przez oficjalną witrynę gminy, burmistrz Swarzędza, Marian Szkudlarek. Przypomnijmy, że koncepcja całego przedsięwzięcia zakłada przede wszystkim likwidację przejazdu w ul. Swarzędzkiej i budowę 70-metrowego tunelu pod torami kolejowymi kilkaset metrów w kierunku wschodnim od istniejącego przejazdu. Do tunelu prowadzić będzie nowy układ komunikacyjny, w skład którego wejdzie również rondo planowane na skrzyżowaniu ul. Swarzędzkiej i drogi wojewódzkiej nr 194. Tak pomyślane przedsięwzięcie drogowe ma rozładować tworzące się – wskutek często zamkniętych rogatek – korki na ul. Swarzędzkiej (przejeżdża nią codziennie średnio 12,5 tys. pojazdów), a także w rejonie kolizyjnego skrzyżowania z drogą wojewódzką. Póki co, nie wiadomo kiedy dokładnie miałyby rozpocząć się prace budowlane w rejonie ul. Swarzędzkiej. Do tematu jednak z pewnością będziemy wracać w miarę pojawiania się nowych informacji.

- Reklama -