piątek, 19 kwietnia 2024
7.3 C
Swarzędz

Zapominalskim mogą nie odebrać śmieci!

1 stycznia Swarzędz oficjalnie przestanie być członkiem ZM GOAP, przejmując od związku zadania związane z gospodarką odpadami. Aby jednak gminny system funkcjonował prawidłowo konieczne jest złożenie przez mieszkańców nowych deklaracji śmieciowych: - Mamy zarejestrowanych blisko 7300 deklaracji, co stanowi ponad 70 % deklaracji, które powinni złożyć mieszkańcy – mówi wiceburmistrz Tomasz Zwoliński. Ci, którzy nie złożą deklaracji do końca grudnia muszą liczyć się z tym, że śmieci z ich posesji mogą nie zostać odebrane.

Zobacz także

- Reklama -

Od 1 stycznia 2022 r. to gmina, a nie jak dotychczas ZM GOAP, będzie organizowała system śmieciowy na swoim terenie. To pokłosie marcowej decyzji radnych o opuszczeniu przez Swarzędz związku. Aby jednak cały system odpowiednio i sprawnie funkcjonował, konieczne jest jednak złożenie przez mieszkańców nowych deklaracji śmieciowych. Należy to zrobić – jak informujemy od wielu tygodni – do końca roku. Dlaczego to takie ważne? Mają one dać miastu możliwie najpełniejszą wiedzę na temat tego, jakie są potrzeby śmieciowe w gminie. Na ich podstawie ratusz będzie mógł też ogłosić przetarg na firmę śmieciową, która będzie świadczyła usługę ich odbioru od lipca 2022 r., gdy wygaśnie kontrakt z firmą FBSerwis, która aktualnie odbiera nasze odpady.Tymczasem, jak wynika z pojawiających się informacji, w Swarzędzu – mimo upływającego za kilka dni terminu na złożenie deklaracji – wciąż jest spore grono zapominalskich: – Mamy zarejestrowanych blisko 7300 deklaracji, co stanowi ponad 70 % deklaracji, które powinni złożyć mieszkańcy – mówi w rozmowie z „TS” wiceburmistrz Tomasz Zwoliński. I jak wylicza, w ostatnich dniach grudnia wpływa po niemal 200 deklaracji dziennie. – Szacujemy, że do dzisiaj do 15:30 (środa, 29 grudnia – przyp. red.) złoży deklaracje ok. 8000 mieszkańców. Oceniamy, że po 1 stycznia 2022 roku będzie brakować ok 15 % deklaracji – dodaje zastępca gospodarza gminy. Co stanie się z tymi osobami? Wielce prawdopodobne, że z ich posesji śmieci nie zostaną odebrane, bo zwyczajnie te nieruchomości nie będą figurowały w ewidencji gospodarki odpadami: – W sprawie odbioru odpadów po 1 stycznia 2022 roku dla nieruchomości, których właściciele nie złożyli deklaracji, mogą powstać zakłócenia z odbiorem, ponieważ nie ma ich w systemie – podkreśla Tomasz Zwoliński, dodając że ważne jest również to, aby po 1 stycznia nie wpłacać opłaty „śmieciowej” na konta GOAP-u. Każdy mieszkaniec, który złożył deklarację otrzymuje nowy, indywidualny numer rachunku gminnego, na który powinien dokonywać przelewów. Informacje na ten temat gmina od początku grudnia rozsyła pocztą. Przypomnijmy jednocześnie, że wzór nowych deklaracji i wszelkie niezbędne wiadomości na ten temat dostępne są na stronie www.swarzedz.pl. Deklaracje śmieciowe muszą złożyć właściciele nieruchomości zarówno zamieszkałych, jak i niezamieszkałych.

Fotorts
- Reklama -
- Reklama -