17 C
Swarzędz
piątek, 27 maja 2022

Gdzie się podziały rachunki za gaz?

Część mieszkańców gminy informuje, że od kilku miesięcy nie otrzymuje rachunków za gaz. Niektórzy za ogrzewanie nie płacili nawet od września ubiegłego roku. Według PGNiG opóźnienia wynikają z modernizacji systemu obsługującego klientów.

Zobacz także

Otrzymujemy w tej sprawie coraz więcej sygnałów od zaniepokojonych Czytelników: – Ostatni rachunek otrzymałem w listopadzie. Od tamtej pory żadnych informacji o opłatach, mimo że podałem odczyty. Dzwoniłem na infolinię, ale powiedziano mi, że rachunek otrzymam z opóźnieniem, ponieważ trwają prace nad jakimś systemem. Czekam i nic – czytamy w mailu od pana Przemka, mieszkańca Zatorza. – Opłatę za gaz wnosiłam we wrześniu. W listopadzie rachunku już nie otrzymałam. Skontaktowałam się z dostawcą, ale poinformowano mnie, że wszystkiemu winna jest modernizacja systemu, a rachunek dostanę po świętach. Nic nie dotarło. Dzwoniłam do PGNiG kolejny raz po Nowym Roku i usłyszałam tę samą regułkę: wina modernizowanego systemu. Dziwi mnie jednak, że trwa to tak długo. Rozumiem tydzień lub dwa, ale kilka miesięcy? – potwierdza w liście do redakcji kolejna mieszkanka gminy. Jak wynika z docierających do nas sygnałów, swarzędzanie obawiają się, że z czasem otrzymają od dostawcy jeden łączny rachunek z naliczonymi odsetkami lub obliczony według wyższej stawki, ponieważ gaz w ostatnich tygodniach podrożał. – Nie chciałbym, żeby się okazało, że będę musiał w jednym miesiącu uregulować zaległości, opłacić odsetki, które nie daj Boże ktoś mi naliczy i jeszcze to wszystko według wyższej taryfy, bo wiadomo co się ostatnio dzieje z gazem. W tym kraju wcale nie jest to takie niemożliwe – denerwuje się pan Mariusz, mieszkaniec okolic ul. Strzeleckiej. Podobny problem, jak się okazuje, jest i w stolicy Wielkopolski. Jak donoszą poznańskie media, przed lokalnymi punktami obsługi klienta PGNiG od tygodnia tworzą się potężne kolejki. Sam dostawca informuje natomiast, że problem m.in. z rachunkami mogą mieć mieszkańcy aż kilku województw: – W związku z modernizacją systemów u części klientów z Wielkopolskiego może wystąpić: zmiana danych (numeru konta bankowego i numeru Klienta), czasowe utrudnienie w uzyskaniu bieżących informacji o rozliczeniach i wpłatach, wydłużenie czasu realizacji zgłoszeń w każdym z kanałów obsługowych, przesunięcie bieżących rozliczeń – czytamy na stronie internetowej dostawcy. Jak jednocześnie zapewnia PGNiG, zmiany mają mieć charakter wyłącznie ewidencyjny i nie będą miały wpływu na sposób rozliczeń oraz wysokość opłat za usługi. O odniesienie się do całego zamieszania poprosiliśmy w międzyczasie także Biuro Prasowe PGNiG: – Informujemy, że w związku z modernizacją systemu informatycznego możliwe są w niektórych rejonach opóźnienia w dostarczaniu rachunków za gaz. Prosimy Klientów o cierpliwość i dziękujemy za wyrozumiałość. Zapewniamy, że mogą być spokojni o terminy płatności, które zostaną stosownie skorygowane – mówi w rozmowie z „TS” Rafał Pazura, rzecznik prasowy PGNiG. – Jeśli ktokolwiek i kiedykolwiek dostanie fakturę, na której termin płatności nie pokrywa się z ustawowym czasem na jego uregulowanie, prosimy niezwłocznie o poinformowanie nas o tym fakcie (choćby telefonicznie) i skorygujemy termin płatności do właściwej daty – dodaje przedstawiciel dostawcy gazu.

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -