2.2 C
Swarzędz
wtorek, 31 stycznia 2023

Minibusy pojadą w styczniu?

Linia minibusowa nr 416, którą Poznań planuje wspólnie z gminą Swarzędz uruchomić i oddelegować do obsługi komunikacyjnej m.in. Gruszczyna, wystartuje najwcześniej w styczniu przyszłego roku. Powód? Wciąż odczuwalny kryzys na rynku kierowców.

Zobacz także

Poznań – przypomnijmy – na wniosek mieszkańców Zielińca skarżących się na utrudniony dostęp do komunikacji publicznej, postanowił jakiś czas temu rozszerzyć swoją ofertę transportową w tym rejonie, wprowadzając linię minibusową nr 416, mającą stanowić uzupełnienie aktualnej linii autobusowej nr 166. Busy miałyby wjeżdżać także i do Gruszczyna przez ul. Darniową. Nowa linia, jak wynikało z pojawiąjących się kilka miesięcy temu zapowiedzi, miała zostać uruchomiona we wrześniu, a swoją trasę rozpoczynałaby przy ulicy Warszawskiej, łącząc stację kolejową Poznań-Antoninek, Zieliniec i Gruszczyn – przez ul. Zielińską, Katarzyńską i Mechowską – z rejonem ronda przy ul. Swarzędzkiej. Jak się jednak okazało i o czym w międzyczasie informowaliśmy, plany te spaliły na panewce przez braki kadrowe wśród kierowców, które – jak się w międzyczasie dowiedzieliśmy w poznańskim ZTM – wpłynęły także na konieczność modyfikacji rozkładu jazdy autobusów w samej stolicy Wielkopolski. Niewykluczone jednak, że Poznań i Swarzędz powrócą do tematu uruchomienia tego połączenia na początku przyszłego roku. Pod warunkiem, że pozwolą na to okoliczności: –  Bardzo chcielibyśmy ułatwić pasażerom przemieszczanie się dzięki tej linii, ale z uwagi na brak dostępności kierowców, w chwili obecnej nie jest to możliwe. Przypominamy, że z uwagi na kryzys na rynku kierowców od 1 września br. zmodyfikowano zasadniczy rozkład jazdy autobusów na liniach miejskich w Poznaniu. W obliczu tak poważnego problemu, w pierwszej kolejności, wspólnie z Operatorami, staramy się dbać o sprawną realizację kursów na już istniejących liniach. Jeśli sytuacja kadrowa w MPK ulegnie poprawie, przeanalizujemy możliwość uruchomienia linii 416 od stycznia 2023 r. – deklaruje w rozmowie z „TS” Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy poznańskiego ZTM. Jeśli linia zostanie uruchomiona, to prawie w całości koszt jej funkcjonowania pokryje Poznań. Swarzędz natomiast będzie rozliczał się w tej sprawie ze stolicą Wielkopolski podobnie jak w przypadku pozostałych linii poznańskich wjeżdżających do Swarzędza – płacąc za fizycznie przejechane kilometry. A tych cała linia minibusowa miałaby liczyć nieco ponad 9 i wykonywać 14 kursów dziennie. Do tematu będziemy wracać w miarę pojawiania się nowych informacji.

- Reklama -
- Reklama -