Zgodnie z pojawiającymi się zapowiedziami, rozpoczęły się prace związane z wyburzaniem wiaduktu nad ul. Piaski. Objęły one na razie południową stronę obiektu, z tego też powodu ruch na drodze krajowej w obrębie inwestycji odbywa się od niedawna dwustronnie północną nitką. W międzyczasie konieczna okazała się wycinka okolicznych drzew, by odpowiednio zabezpieczyć stożki wiaduktu i przystąpić do jego prac rozbiórkowych.Jednocześnie w minioną środę zamknięty dla ruchu pojazdów i pieszych został przejazd tunelem przy ul. Piaski. Oznacza to spore utrudnienia dla kierowców, którzy muszą odtąd objeżdżać tę okolicę przez wiadukt przy ul. Polnej, lub wyjeżdżać w tym celu na drogę krajową. Ruch pieszych natomiast został przekierowany na kładkę nad drogą krajową nr 92. Utrudnienia te potrwają do piątku, 6 października, ul. Piaski będzie zatem nieprzejezdna łącznie przez ok. 10 dni. W tym czasie zmienione zostały także trasy aż 11 linii autobusowych, które na co dzień dojeżdżają w rejon węzła PKP. Większość z nich ma teraz przystanek początkowy i końcowy na Placu Niezłomnych – szczegółowe informacje na ten temat publikujemy na str. 9.
Jak jednocześnie zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, nie będzie to jedyne wyłączenie z ruchu ul. Piaski podczas trwającej inwestycji. Jak w międzyczasie poinformowano, bardzo prawdopodobne – w późniejszych terminach – jest zamykanie tej ulicy także w godzinach nocnych (od 22:00 do 6:00), natomiast całkowite zamykanie trasy nie powinno trwać dłużej niż łącznie 1 miesiąc dla każdej jezdni. Dotyczy to przede wszystkim etapu związanego ze wznoszeniem nowego wiaduktu. Co więcej, GDDKiA dopuszcza też zamykanie ul. Piaski dla ruchu do 4 godzin poza okresem szczytów komunikacyjnych (czyli w godzinach 6:00 – 9:00 oraz 13:00 – 16:00) maksymalnie 3 razy w tygodniu. O wprowadzanych zmianach będziemy informować na bieżąco, w miarę otrzymywania komunikatów z GDDKiA w tej sprawie.
Na czym polega inwestycja?
Umowę na rozbudowę wiaduktu GDDKiA podpisała z firmą STRABAG, która zadeklarowała wykonanie prac za kwotę ok. 16 mln zł. Kontrakt między stronami dotyczy rozbiórki istniejącego wiaduktu, wykonania w jego miejscu dwóch nowych obiektów spełniających obowiązujące normy i wymagania techniczne, a także przebudowy chodników pod wiaduktami wzdłuż ul. Piaski wraz z murami oporowymi. Nośność estakady zostanie w ten sposób dostosowana do europejskich norm obciążeń ruchem samochodowym oraz do obciążeń pojazdów wojskowych kołowych i gąsienicowych. Termin realizacji tej inwestycji to 2 lata od dnia podpisania umowy (co nastąpiło w marcu).


