sobota, 15 czerwca 2024
20.8 C
Swarzędz

Powrót strefy, powrót problemów

Na początku roku na teren parkingu przy Centrum Handlowym ETC wróciła strefa płatnego parkowania. System miał być bardziej funkcjonalny, łatwiejszy w obsłudze i intuicyjny, tymczasem nadal powoduje on frustracje wśród kierowców. - Na przykład w jedną z niedziel nikt nie mógł zarejestrować pojazdu w systemie, który informował o wykorzystaniu 3 gratisowych godzin – donosi jeden z kierowców.

Zobacz także

- Reklama -

Latem ubiegłego roku na parkingu przy Centrum Handlowym ETC wprowadzono strefę płatnego parkowania. Pierwsze trzy godziny parkowania są dla klientów darmowe, ale po tym czasie należy dokonać opłaty w wysokości 4 zł za godzinę postoju. System parkingowy jest bezbiletowy – nie ma potrzeby umieszczania czegokolwiek za szybą samochodu, wystarczy wpisać numer rejestracyjny pojazdu w parkometrze. Po kilku tygodniach funkcjonowania strefa została jednak zawieszona ze względu na liczne skargi klientów oraz blokowanie się systemu. Ale opłaty przy ETC i konieczność rejestrowania pojazdów powróciła z początkiem roku, system natomiast – jak informowali w międzyczasie przedstawiciele centrum – miał być bardziej funkcjonalny, intuicyjny i wygodniejszy w obsłudze. Jednak wraz ze strefą powróciły i problemy. Jak wynika z sygnałów przekazywanych nam przez Czytelników, zaimplementowany system… żyje własnym życiem: – W styczniową niedzielę handlową wybrałem się do ETC na zakupy. Po zaparkowaniu auta zaczęły się problemy, bo nijak nie mogłem zarejestrować go w systemie, który poinformował o wykorzystaniu w tym dniu 3 gratisowych godzin. Mimo, że przyjechałem tego dnia pierwszy raz! – mówi w rozmowie z „TS” pan Marek. – Kilkanaście minut straciłem na stanie w kolejce do parkomatu, a następnie na wklepywanie danych pojazdu. I za każdym razem dowiadywałem się, że nie przysługuje mi darmowe parkowanie. Rozmawiałem z innymi kierowcami, mieli dokładnie tak samo. Nikt nie mógł zarejestrować auta. Niektórzy machali na to wszystko ręką i szli na zakupy, inni rezygnowali i w efekcie odjeżdżali – żali się, za pośrednictwem mediów społecznościowych, inny mieszkaniec. – Cały ten system to jakieś nieporozumienie. Nie dość, że płata figle, to jeszcze jest bardzo oporny w obsłudze. Co jestem pod ETC to zawsze mam problemy z prawidłowym wpisaniem numeru auta, bo przyciski są bardzo oporne, nieczułe – usłyszeliśmy, już na miejscu, od kolejnego z właścicieli czterech kółek. Awaryjność systemu parkowania potwierdza także CH ETC: – W styczniu otrzymaliśmy od naszych klientów zgłoszenia dotyczące nieprawidłowego działania parkometrów na terenie parkingu. Sytuacja ta została zgłoszona jego zarządcy – firmie Net Parking, który został przez nas zobligowany, by jak najszybciej rozwiązać występujące problemy – mówi w rozmowie z „TS” Michał Najgrodzki, szef zarządzania aktywami w CH ETC. – Obecnie otrzymaliśmy informację od Net Parking, że wszystkie urządzenia na terenie parkingu ETC działają prawidłowo. Przepraszamy naszych klientów za wszelkie niedogodności wynikające z zaistniałej awarii. Będziemy oczywiście na bieżąco monitorować sytuację i wyciągać wnioski. Chcemy też zapewnić Państwa, że wszelkie odwołania dotyczące naliczenia opłaty dodatkowej w czasie wadliwego działania parkometrów będą rozpatrywane przez operatora na korzyść klientów – zapewnia przedstawiciel swarzędzkiego kompleksu handlowego. I jak dodaje, bezpłatnej rejestracji auta oraz ewentualnych płatności dokonywać można nie tylko za pośrednictwem parkometrów, ale również online przy wykorzystaniu aplikacji moBILET oraz strony internetowej, do której kierują znajdujące się na terenie centrum QR kody. – Można je znaleźć przy głównych wejściach do ETC, na monitorach, a nawet przy wejściach do toalet. Każdy Klient bez potrzeby oczekiwania w kolejce do parkometru może wygodnie dokonać rejestracji swojego pojazdu online – podsumowuje M. Najgrodzki. Czy do tematu będziemy wracać? Czas pokaże.

Fotorts
- Reklama -
- Reklama -