sobota, 20 kwietnia 2024
4.8 C
Swarzędz

W Kobylnicy jak po rondzie

W Kobylnicy, w rejonie budowanego ronda, została zmieniona tymczasowa organizacja ruchu. - Zlikwidowana została sygnalizacja świetlna, a kierowcy poruszają się na zasadach ogólnych przyjętych dla ronda – ogłosił kilka dni temu Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich.

Zobacz także

- Reklama -

Od sierpnia ubiegłego roku na drodze wojewódzkiej nr 194 w Kobylnicy, tuż przy wylocie z tunelu, budowane jest czterowlotowe rondo. Roboty budowlane prowadzone są zgodnie z harmonogramem: w okolicy zlikwidowano już kolizje teletechniczne, elektroenergetyczne i wodociągowe, a od strony północnej trwają obecnie prace nad nową jezdnią. W międzyczasie wzdłuż DW 194 prowadzona była dodatkowo wycinka drzew, ponieważ docelowo droga wojewódzka w tej części musiała zostać wyprofilowana pod kątem umiejscowienia ronda. Od kilku tygodni widoczny jest już wyraźny zarys tego obiektu, a kilka dni temu Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich poinformował, że w okolicy wprowadzony został ruch okrężny: – W związku z kolejnym etapem robót dziś (22.03) w Kobylnicy zostanie zmieniona tymczasowa organizacja ruchu. Zlikwidowana zostanie sygnalizacja świetlna, a kierowcy zaczną poruszać się na zasadach ogólnych przyjętych dla ronda – czytamy w komunikacie, który kilka dni temu pojawił się w mediach społecznościowych WZDW. – Jednocześnie przypominamy, że na wlocie od strony Swarzędza (wyjazd z tunelu) nadal obowiązuje ograniczenie przejazdu dla pojazdów powyżej 7t. Prosimy kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności, zapoznanie się ze schematami i stosowanie się do znaków dla nowej organizacji ruchu na budowie – zaapelowano. Roboty budowlane w okolicy powinny zakończyć się, przypomnijmy, wkwietniu. W maju z kolei – o ile nie wydarzy się nic nieprzewidzianego – nastąpią odbiory techniczne inwestycji od wykonawcy i przywrócenie stałej organizacji ruchu na całym wybudowanym układzie komunikacyjnym, co będzie równoznaczne z końcem utrudnień dla kierowców i uciążliwych objazdów dla pasażerów komunikacji, które – nadal – prowadzone są ul. Szkolną i Dworcową. Budowa ronda, przypomnijmy, kosztuje ponad 14 mln zł, a środki te pochodzą z budżetu województwa. Odnotujmy jednocześnie, że rondo wraz z oddanym do użytku w grudniu tunelem pod torami ma stworzyć w tym miejscu w pełni bezkolizyjny układ komunikacyjny łączący mocno obciążone trasy o ponadlokalnym charakterze i tym samym ułatwiając jedyny wyjazd z gminy w kierunku północnym.

- Reklama -
- Reklama -