Budowa czterowlotowego ronda w Kobylnicy dobiega końca. Na finiszu znajdują się prace związane z ostatnim etapem robót – przebudową odcinka południowego, na którym odbywał się ruch starą drogą wojewódzką.W ramach tego etapu inwestycji trwają obecnie roboty związane z budową pobliskiej drogi serwisowej. Ta część przedsięwzięcia, jak się okazuje, potrwa jednak nieco dłużej niż planowano, co w efekcie spowoduje jego późniejsze oddanie do użytku. – Termin odbioru ostatecznego robót został przedłużony do dnia 30.06.2024r. z uwagi na wystąpienie nieprzewidzianych robót dodatkowych związanych między innymi z usunięciem kolizji elektroenergetycznych i wodociągowych – usłyszeliśmy w Wielkopolskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich, który jest inwestorem tego zadania. Przypomnijmy, że według wcześniej pojawiających się informacji, inwestycja miała zostać zakończona w maju. Samo rondo natomiast – o czym już w międzyczasie pisaliśmy – jest już praktycznie gotowe: wokół obiektu ułożono wszystkie warstwy nawierzchni, łącznie z docelową, bitumiczną, gotowe są też pobliskie chodniki i ścieżki rowerowe, a także oświetlenie. Do końca czerwca zatem – obok odbiorów technicznych inwestycji od wykonawcy – powinno nastąpić także przywrócenie stałej organizacji ruchu na całym wybudowanym układzie komunikacyjnym, co będzie równoznaczne z końcem utrudnień dla kierowców i uciążliwych objazdów dla pasażerów komunikacji, które prowadzone są ul. Szkolną i Dworcową. Budowa ronda, przypomnijmy, pochłonęła nieco ponad 14 mln zł, a środki te pochodzą z budżetu województwa. Wybudowany obiekt wraz z oddanym do użytku w grudniu tunelem pod torami ma stworzyć w tym miejscu w pełni bezkolizyjny układ komunikacyjny łączący mocno obciążone trasy o ponadlokalnym charakterze i tym samym ułatwiając jedyny wyjazd z gminy w kierunku północnym.
Rondo w Kobylnicy jednak z poślizgiem!
Rondo w Kobylnicy jest już co prawda gotowe, jednak roboty budowlano-drogowe w jego sąsiedztwie zostaną zakończone nieco później niż planowano. Powód? Konieczność wykonania niezaplanowanych prac dodatkowych związanych m.in. z usunięciem kolizji elektroenergetycznych i wodociągowych.