W czwartek, 14 listopada miasto oficjalnie podpisało z przedstawicielami wrocławskiej firmy ALBA S.A. umowę dotyczącą odbioru, transportu i zagospodarowywania odpadów z terenu gminy. Kontrakt zawarto na okres od stycznia 2025 r. do czerwca 2027 r., czyli na dwa i pół roku. Dotychczasowa umowa „śmieciowa” wygasała z końcem br. O swarzędzki kontrakt „śmieciowy”, przypomnijmy, ubiegały się w drodze niedawnego przetargu dwa przedsiębiorstwa: wspomniana ALBA S.A. oraz – także doskonale znany w naszej gminie – warszawski FBSerwis, który świadczył usługę wywozu śmieci już kilka lat temu. Po dokładnej ocenie i przeanalizowaniu złożonych ofert miasto zdecydowało się ponownie powierzyć tę usługę wrocławskiemu przedsiębiorstwu. Wartość tego kontraktu ma wynieść nieco ponad 62 mln zł. Jak w międzyczasie zapowiedziała gmina, zasady odbioru śmieci pozostaną po nowym roku bez zmian, co oznacza że zachowana zostanie także m. in. dotychczasowa częstotliwość ich wywozu. Przypomnijmy przy okazji, że obecnie opłata śmieciowa w naszej gminie jest jednakowa dla wszystkich mieszkańców – bez względu na charakter lokalu, w którym mieszkają – i wynosi 34 zł od osoby. Za niesegregowane śmieci natomiast płacimy trzykrotność tej kwoty, czyli 102 zł. – Opłata za gospodarowanie odpadami dla właścicieli nieruchomości pozostaje bez zmian – deklaruje gmina.
Swarzędz podpisał kontrakt „śmieciowy”
Gmina zawarła kontrakt z firmą ALBA S.A. na wywóz gminnych odpadów. Usługa ma być świadczona od nowego roku przez kolejnych 30 miesięcy, czyli 2,5 roku. Jak deklaruje magistrat, cena za wywóz odpadów – dla właścicieli nieruchomości - nie zmienia się.