piątek, 26 kwietnia 2024
12.8 C
Swarzędz

Kolej na utrudnienia w Kobylnicy

Zobacz także

- Reklama -

Rozpoczął się długo zapowiadany remont trasy kolejowej Poznań – Warszawa na odcinku Swarzędz – Sochaczew. Skutki tej inwestycji odczują jednak nie tylko pasażerowie PKP, ale i mieszkańcy Kobylnicy oraz osoby podróżujące przez to podswarzędzkie sołectwo.

Projekt modernizacji linii kolejowej E-20, która ma kosztować 2,6 miliarda złotych, został podzielony na kilka etapów. Prace obejmą przebudowę: 365 km torów, 271 rozjazdów, 134 obiektów inżynierskich, 18 peronów, 653 km sieci trakcyjnej, a także urządzeń sterowania ruchem. Pierwszy ich etap właśnie się rozpoczął i potrwa do lipca 2018 r., kiedy to zamknięty będzie 60-kilometrowy odcinek z Podstolic do Konina. Z kolei od lipca 2018 r. do czerwca 2019 r. wstrzymany będzie ruch na 40 km z Konina do Barłogów k. Kutna. Remont tej linii kolejowej  oznacza, jak już w międzyczasie informowaliśmy, spore utrudnienia dla pasażerów, którzy na niektórych odcinkach (m.in. w kierunkach na Wrześnię, czy Konin) są zmuszeni korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej. Co jednak ważne, skutki tej inwestycji odczują także… kierowcy oraz mieszkańcy Kobylnicy i Swarzędza. Powód? Pociągi dalekobieżne na linii Poznań – Warszawa  tymczasowo kursują przez Gniezno i Inowrocław, a następnie dalej przez Barłogi do Kutna, co oznacza zwiększenie ruchu kolejowego przez Kobylnicę, a co za tym idzie – częstsze niż dotychczas postoje na rogatkach przy ul. Swarzędzkiej. Przed remontem w ciągu doby z peronu w Kobylnicy odjeżdżało 14 pociągów, nie licząc oczywiście relacji przelotowych, natomiast ze stolicy Wielkopolski średnio co godzinę wyjeżdża skład relacji Poznań – Warszawa. To przynajmniej 24 dodatkowe przejazdy przez swarzędzkie sołectwo, zatem tyle samo opuszczonych szlabanów na ul. Swarzędzkiej i korków w tej okolicy, zwłaszcza że jest to jedyna droga wyjazdowa ze Swarzędza na północ. Informacje o prawdopodobnych utrudnieniach komunikacyjnych w tej części gminy potwierdza PKP Polskie Linie Kolejowe: – W związku z modernizacją linii kolejowej Poznań – Warszawa 12 par pociągów Spółki Intercity jeździ trasą zmienioną z Poznania przez Gniezno – Inowrocław Rąbinek – Barłogi do Warszawy. Są to dodatkowe pociągi, oprócz tych, które dotychczas jadą tą trasą – wylicza Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP PLK. Kolejarze przekonują jednocześnie, że dzięki modernizacji linii z Poznania do Warszawy będzie więcej pociągów, trasy przejazdów zostaną skrócone i wybudowane zostaną nowe, dostosowane dla niepełnosprawnych perony. Zanim jednak do tego dojdzie, czekają nas dwa lata problemów i komunikacyjnego paraliżu.

Narzekaliśmy na dotychczasowe korki tworzące się przez rogatki na ul. Swarzędzkiej w Kobylnicy? Teraz tą trasą kolejową jadą wszystkie składy relacji Poznań – Warszawa, co oznacza dla kierowców jeszcze większe utrudnienia komunikacyjne.

- Reklama -
- Reklama -